måndag 18 januari 2010

Måndagslägg


Alltså lägg som i In
Inte fläsk, inte sko och inte ut...
Tog en helgpaus från bloggläggandet och gick och tränade - lyfte vikter.
Inte mycket till muskler kvar på kroppen - samtidigt kan jag inte riktigt förlika mig vid att vi människor inte rör oss naturligt längre, att vi åker och förflyttar oss med hjälpmedel så till den milda grad att vi bara blir mer och mer mjuka och lealösa och nästintill hjälplösa i våra egna kroppar...
Därför går vi till speciella ställen där vi lyfter vikter och anstränger oss OCH går/springer/svettas på ett gå-löp-band och kan glo på  en liten tv med Kanal 6 program OCH  betalar en månadsavgift...
DET är inte så lite knasigt ! Om man tänker efter...
Och det håller jag ju på med ...hela tiden ... Tänker alltså - vilket inte alls betyder att jag Tänker efter.
Oftast Tänker jag och sedan handlar jag och sedan efter det kommer eftertanken ... och ibland blir den blek, ibland rosig och ibland Krank ...tillsammans med blekheten.
Speciellt då jag sitter i en av de där maskinerna som skall hjälpa mig att få tillbaka styrkan i mina armar som just nu är på skalan låg...
Klen i armarna - det var jag inte när jag var sisådär 11-12 år.
Då högg jag ved så spånet yrde.
Vedhuggning är den absolut bästa meditationen som finns.
Och Armträning och fokusering och kondition.
Trädgårdsarbete är en annan fantastisk kroppsbyggarvariant.
Gräv en perennrabatt - plantera- flytta runt växter- anlägg ett stenparti...
Snygg och frisk! Linda Hamilton armar och en vacker omgivning och en vacker själ
För övrigt har jag hittat ett fint hus Till Salu på Blocket - 290 000
Låter som ett fynd!
I Gullspång!
Undrar vad det är med Gullspång - egentligen !
Och undrar om Eftertankens kranka blekhet skulle slå till om man/Jag slog Till och köpte mig ett eget hus i Gullspång med vedpanna och en vedbod med tillhörande Yxa + fin gammal trädgård ...
... det är lockande ... det är det !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar