fredag 1 januari 2010

Harry Potter och vatten på månen...


jahapp då är vi i 2010.
Det är magiskt på något vis ... själva talet i sig!
...med gotiska siffror blir det mystiskt som en numerologisk gåta från Mesopotamien.
Konstigt nog känner jag på mig att detta tal kommer göra gott.
Jag är optimistisk och det är en skön känsla - en känsla som haft en rätt lång frånvaro och låg närvaro i min närhet de senaste sex åren i mitt liv.
Jag säger välkommen till den. Varmt Välkommen tillbaka!
Stanna hur länge som helst - stanna resten av livet.

Tittar på Harry Potter på 3:an - Harry var ju onekligen en del av 00-talet och jag tror mig kunna ana vad J.K Rowlings varit med om och förvandlat till en nutidsanpassad saga - ett minst sagt kreativt sätt att omvandla destruktivitet till en universiell berättelse.
Och kunna skratta hur gott som helst hela livet ut ifråga om sina kontoutdrag.

Skriver detta inlägget i reklampauserna.
Lätt störande att programmet presenteras av Frigo by Persbrandt vid varenda avbrott - vafaen ... magiska kalsonger...näe ...

Jag har lovat mig själv att ta ett annat slags tag i mina berättelser - berätta dem på ett sätt som kommer ge bra utdelning både för mig och min omgivning.
Ta ansvar. Och vara glatt flexibel och informerad om hur vi människor fungerar - och världen biologiskt,psykologiskt,systematiskt...

Inrikta mig mer mot goda nyheter och att vår värld faktiskt blir bättre och bättre...
Det finns en del människor som vill att vi skall vara rädda och fokuserade på det som är negativt men mänskligheten går framåt ... kanske med väl små steg men historiskt så är vi en mer medveten och kärleksfullare art i UTVECKLING...
Våra frontallober med empati och medkänslafunktioner har inte varit med så länge och kan säkert utvecklas än mer...
Så Gott mod alla !
Och om inte annat så finns det vatten på månen !

Imorgon skall jag berätta ännu fler GODA nyheter...


1 kommentar:

  1. bra!! vi stegar framåt mot optimism, kärlek, lek och definitivt lämnar vi alla skrämskott åt 2009 att leka med.. 2010 kommer inte att skrämmas alls..

    SvaraRadera