söndag 3 januari 2010

en dag med film


eller som i en film...
Have you heard about The Morgans är till exempel en film jag INTE vill se när den har premiär 8 januari.
Hugh Grant är en charmig engelsman som ler lite snett med lite kluriga blodhundsögon och så är han lite tafatt och rädd för saker... usch... och Sara Jessica Parker är egentligen en rejäl modig bondmora bakom Monolo Blahnik klackarna - alltså ... blir de aldrig trötta på att göra samma film 10,100,1000,10000000000 miljoner gånger...

annars har jag idag tittat på Flickan som lekte med elden ... okey ...våldsam... och jag gillar Lisbeths ilska ändå på något vis och hennes mer fysiska hämnder på assholes och jag önskar att alla kvinnor kunde plocka fram sin Lisbeth Salander oftare - det vore nyttigt -för alla.
Det är tröttsamt med MJÄK och otydlighet och imbecill förståelse och ursäktande och förlåtande...i oändlighet...och all denna tid som går åt för att fixa andra ...och ju mer omöjligt desto bättre...

sedan blev det Departed - våldsam... äckligt våldsam... och den enda kvinnan som var med på ett hörn var psykolog och snäll ...förståss...och blev med barn... och nästan alla dog -våldsamt utom kvinnan och Mark Wahlberg

...som tur var lyckades jag få en stund med Cesar Milan och hans ledarskap och kunskaper om flocken och energier.
Lugn,bestämd,vänlig.
Cesar Milan är som balsam i min själ och för min själ.(och alla stackars missförstådda hundar i USA / Världen)
Imorgon skall jag skriva mer om Honom för han är en av mina goda nyheter och ett slags hjältar in i 2010- och jag önskar mig flera som honom...
Och de kanske finns - fast de inte är så högljudda och gapiga och har så vassa armbågar som alla andra som tycks ha hjältestatus i medier - hittepåhjältar och kändisar och annat kreti o pleti som höööööööörs hela tiden...

De timida kanske bara ÄR och FINNS och GÖR de där små men jävligt nyttiga sakerna som vi alla behöver - kör buss, städar, tar hand om gamla och sjuka,kör saltbilar och tåg och botar sjukdomar och hittar på nya mediciner och vattenfilter och grödor och bygger hus och lagar mat och odlar mat och kramar sin man och sina barn och sig själva...
(och talar med hundar föståss)

det tycker jag är fantastiskt !
Och så vill jag se andra människor än kändisar på ett slott - jag tror det skulle vara absolut intressant - för vi är intressanta ... I stort sett ALLA !

och nu säger jag Go Natt !

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med om att avstänga Hugh Grant o Jessica P från fortsatt filmande. ever.
    Tjatiga personligheter
    Också I like första filmen Män som hatar kvinns bra o spännande och skönt när hon filmat och sen binder fast svinet/förmyndaren i sängen för en uppfriskande tillrättavisning. klockrent

    mvh
    Anders
    :)

    SvaraRadera