onsdag 27 januari 2010

Igår till idag

Frukost med make och översovande vän, än finns tid att gå upp halvsent, äta sakta och hinna prata. Det är tisdag och nästa måndag börjar jag jobba... måste utnyttja tiden!



dvs fika, prata, och göra andra viktiga saker med tex min medbloggerska Helena.



och inte gå hit... inte den här dan iaf annars är jag ofta där och när jag inte är där är det ...tomt



Sen blev det kväll med indisk hämtmat, ett osett avsnitt av Vänner, byggaomprogram och vin. Man kan säga att vi firade nåt. Tyvärr glömde jag bilder till fotobloggen.. men vi startar om IDAG!

Frukost. Det ser dekadent ut, men lönnsirapen är bara en eftergift till sockerbehovet.. annars är det stenålderspannkakor..



Sen får jag skylla mig själv och ska straffas för att jag hoppade över träningen igår. På med hemmaträningsdvd. Och ja, detta är på riktigt



Träna hemma innebär att ligga på golvet jag annars bara står och går på, och detta nya grodperspektiv ger mig nya insikter... det är j-t dammigt under soffbordet ..



men jag är i gott sällskap



Hunden visar med all önskvärd tydlighet att han är uttråkad



Så vi går ut och han lättar på trycket och blir gladare



Det snöregnade på oss, men vi tog oss tappert runt entimmesrundan.. sen blev vi trötta



Detta kan man näppeligen kalla stor dramatik, knappt ens norén. Kanske mer ett hundliv.

4 kommentarer:

  1. Detta var ju finfina grejor! Så himla mysigt att ha hemmasemester, typ.

    SvaraRadera
  2. Fint som en bilderbok! Sådär kan man ha det en tisdag.
    Eva P

    SvaraRadera
  3. Allvarligt talat - en läsa-lätt-bok för människor med perceptionsfunktionshinder! Just den här typen av vardagsböcker behövs och är jätteefterfrågade av folk som är vuxna men ändå behöver enkla texter och raka handlingar.
    En ny nisch!!

    Eva P

    SvaraRadera
  4. ja jag vet.. mitt liv verkar nog lite utvecklingsstört.. :)

    SvaraRadera