lördag 9 januari 2010

Yyyyl del 2

hmmm.. känner att jag kanske måste revidera min kanske något fördomsfulla åsikt om skjutkåta jägare. Dom verkar ju vara ett hyvens gäng naturintresserade män(?) som med den inavlade vargflockens bästa för ögonen ger sig man ur huset ut för att värna småbarn, jakthund, fårlamm och friska varg-gener. Hur kan man annars tolka 12 000 jägares jakt på 27 vargar? 444 jägare per varg. Tänk att det finns så många rejäla vargintresserade människor med gevär. Det verkar ju inte finnas en gnutta sensationsjakt över detta.

äähh.. så barnsligt.. men jag kan liksom inte riktigt låta bli att hetsa upp mig över vargjakten. Och nåt ska man ju hetsa upp sig över, jag tror nämligen att man förbränner fler kalorier då. Vilket jag måste göra efter jul- och nyårseftertankens kranka blekfethet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar