måndag 21 december 2009

10 timmar och 26 minuter innan julen är klar

Idag har vi handlat alla nästan alla julklappar, det gick på 3 timmar. I morron ska jag handla mat. Det kommer att ta 2 timmar. Köpa en klapp till, tar 10 minuter. I övermorron ska jag koka skinka och göra lite olika rödbetsallader, det kommer att ta ... 3 timmar. Hämta hemmagjorda julklappssaker och slå in dom, 1 timme. Antagligen kommer jag att dammsuga och småstäda, 45 minuter.

Lägga nubbe på kylning för det viktigaste och bästa under hela julhelgen - skinkmacka, sill och nubbe kvällen innan afton. Tar 1 minut. Att lägga den på kylning alltså.

Jaha... vad mer. Packa julpackning för att åka 2,5 mil på julafton och fira, 30 minuter.

Får lite panik. Har jag glömt nåt, gör jag inte rätt, missar jag det viktigaste, är jag helt julute!? Här skulle jag kunna drabbas av julpanik, men av omvänd anledning på nåt sätt. Vad gör dom som jag missar?!?! Rimmar på dom lackade julklapparna antagligen, något jag har svårt att motivera mig till.

Jag har i nästan hela mitt liv känt att jag har tid, att det som varit problem aldrig varit tiden. Vilket har gjort att jag ibland känt mig onormal. Särskilt i jultider.

Men va fan. Skit samma. Det här är mitt sätt.
God danföredanföredanföredopparedan.

1 kommentar:

  1. ...tror inte riktigt på tid eller att det egentligen finns brist på tid - det är väl mest bara människor som har klockor och som hittat på att dela upp något abstrakt i ännu mindre små delar abstrakt och sedan koppla påupp sina binjurar mot de här små delarna ...
    vänster cortex + adrenalin = modern tidsupplevelse

    ...nu låter jag nästan som PsykologAnette ...hu då

    Gick det bra med glasyren - behöver du hjälp att hämta ?

    SvaraRadera