torsdag 17 december 2009

Släck ljusen för h-e


Läser idag i GP på nätet att elen höjs med 3000% mellan 16.00 occh 18.00 idag. Och det beror på "ett fall i effektuttaget från den svenska kärnkraften i kombination med det kyliga vädret". Jaha.. så varje gång det blir kallt i kalla Norden så ska elpriset höjas med flera tusen procent?! Och när det med "fall" menas att kärnkraftverken i Sverige går på lägre fart på vintern så kan ju minsta lilla nyföding att bli konspiratorisk.
Är det månne för att driva upp elpriserna?!?! VA.. vavavavavav aaaa!!!!!??

Det är som det så riktigt resoneras om i GP.. ingen skulle acceptera att mjölkpriserna pendlade mellan 9 och 240:- litern. Det skulle ju för f-n bli folkstorm.. men nu... sitter vi här med elbolagen i knät. Utmattade bara av att försöka förstå fakturorna. Lurade är vad vi är.

Arg och förbannad är vad jag blir. ( Äntligen, tänker kanske "nån" : )

Grattis Sverige till alla avregleringar. Grattis att även Apoteket är avreglerat.. vad betyder det egentligen.. att det inte finns några regler kvar.. ? Inga överenskommelser alltså, för det är väl det som regler är. Om du gör det där, så gör jag så här och då blir resultatet detta.
Nänä ... nu är det, om du gör som du ska, så gör jag som jag vill och resultatet ska du inte lägga dig i. Bara betala.

Snart får vi kanske se en rubrik.. Skynda fynda innan kl 15.00 för sedan kostar näsdropparna 589:- flaskan p.g.a förkylningstider! Cortisonet är det för liten efterfrågan på det så det skiter vi att ha i lager och astmaläkemedel är det så stor efterfrågan på så då har priset gått upp med 400%. Inte bli upprörd, det är ju marknadens egna lagar om tillgång och efterfrågan bara.

Jävlar vad förbannad jag blir. En helig vrede så här i juletider. Nu SKA jag börja bygga mitt eget vindkraftverk. Och jag ska jävlariminlillalåda sätta upp solceller oxå.

AAaaaaarrrrrrgggggggggghhh

2 kommentarer:

  1. gott ... på med the adrenalin!!!
    Sol vind & vatten ...kör på

    själv är jag mycket arg på pedofiler och dumma jävla ursäktande professorer...

    SvaraRadera
  2. Sen kan man bli förbannad på att Bilprovningen avregleras 1 juli. Därför ska personalen gå charmkurs för att kunna locka kunder. Vem betalar? Det handlar ju för f-n bara om att hålla bilarna kördugliga och trafiksäkra, och det fungerar väl alldeles utmärkt som det är nu. Genomtänkt, beprövat och förbättrat genom åren. Precis som Apoteket.. SJ..
    Etc.
    Borra bergvärme också!
    Eva P

    SvaraRadera