torsdag 3 december 2009

Bildförmiddagsdagbok

Det är väldigt, väldigt många besökare här som undrar vad jag gör hela dagarna nu när jag är arbetsbefriad. Så jag tänkte, att för att tillfredsställa alla, även våra läsande dyslektiker så kommer här min förmiddag i bilder :



Det börjar alltid med Kaffe och GP i soffan. Tyvärr är det kallras vid fönstret så jag måste alltid på kärringars vis skydda nacken från drag. Förutom draget och att det känns som att man läser samma GP varje morron (börjar kännas som att jag är med i "Måndag hela veckan") så är det en bra start. Ja, det är väldigt många får vi sitter på, men det beror på att under det vita sofföverdraget finns kallt koskinn. Inte bra för känsliga rövar.




Pälsen håller mig sällskap och det stora han har att göra varje morron är att bestämma om han ska sova på över eller undervåningen. Det blir ofta övervåningen vid denna tiden på förmiddagen. Snart ska han få "korvskoj", vilket innebär att jag skär korv i små små bitar och slänger omkring mig utomhus och så får han återgå till nått ursprungligt jägarsamhälle och leka jagjagarminegenfödaleken. Uppskattat inbillar jag mig.




Till slut måste man resa sig, radion blir en kreativ samtalspartner, denna morron med Thomas Tengby i nåt matlagningsprogram. Jag vet inte jag, men är inte han en sån där tillföringetskadaringen-programledare... Tog dock beslut att göra en morotskaka (det är faktiskt första gången det händer 10.35).



Fram med den nödvändiga ingrediensen, den digitala bästakompisen, denna dag i skepnad av en receptbok.
Tyvärr visade det sig att jag inte hade nåt smör och farinsocker, knappt morötter. Nu vet jag varför jag inte brukar baka morotskaka.

Nödvändig insats blev istället ett besök i mörkarummet. Få vågar sig in där.




Som avslutning får ni clementiner. För sura för mig. Men snygga.



Yepp.. klockan är 11.22 och resten av dan är kvar. Tjoho, eller nåt. Eller jag vet inte. Aktar mig för att ta ut frustration i förskott. Annars är det just det jag är bra på. Förskott.
Just nu är det trivsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar