fredag 25 december 2009

Jag tänker

.. att allt beror på hur man beskriver det. Hur man berättar om det. Livet. Att det är då och så livet blir till. När man beskriver vad som hände, varför och hur. Inte att det hände. Men jag kan ha fel. Det har hänt förr.



Och i går hade jag två julklappsutdelningar, en med varma vantar och ullsockor, efterlängtad symaskin i paket, och en med hemlagad citronmarmelad, hemlagad pepparrotsnaps och hemgjord klocka som kan visa kvart över pilfink i paketen. Med julmat och juldricka och julprat och julsällskap och jultrivsel. Och dans runt en julgran till pianokomp.

Ännu en jul som lägger sig som bomull runt hjärtat och svåromättat fett på kroppen. Tack och god fortsättning rara barn, make, styv- och exfamiljer. Jag tänker att jag nån gång ska dedicera ett tacktal till er.

Och god jul och god fortsättning alla läsare! Detta var ett sätt att beskriva mitt jul-liv, det finns fler. Hö hö.

1 kommentar:

  1. Du e alltid lika tänkvärd och skojsig Helen. Du liksom vrider till allting ett extra varv å lite til. Fortsätt så!

    SvaraRadera