måndag 14 december 2009

måndag 14 december - dagskänsla fadd




...jag kommer inte riktigt igång med julen ...jag stressar inte ens upp mig ...jag har en fadd julkänsla!
Inget mer.
Bara Fadd.
Det är ett ganska bra ord - fadd...

...därför går jag in på Indiska och njuter av deras färger och globala jul- känsla!
Det är varmt och mustigt och jag längtar efter mörklila väggar med guldrankor - marockanska lampor och myrra - de tre vise männen och kamelsadlar...

Det är något med Måndagar och längtan efter färg... guld och glitter - antonymen till fadd!

Tack Indiska!


imorgon skall jag ta itu med ordet liksom...


2 kommentarer:

  1. j-a indiska.. tävlar och rimmar och vinner inget..

    SvaraRadera
  2. ...inte jag heller
    ...min teori är att de lagt ut uppgiften på ett frireligiöst samfund - typ filadelfia - Fila - del - fia Bengtsson 64 år i Hestra...
    vinnarna är ju riktigt trista rim
    eller så är jag en dålig förlorare
    eller både ock ock ock ... ack o ve!

    SvaraRadera