onsdag 16 december 2009

Avhoppade medhjälpare


Stiltje .. kan ju vara ett nog så beskrivande ord för en nygammal tystnad i huvudet. Inte som i stagnation, nää mer som i vindstilla. Det blåser inte på vischan för närvarande.

Saker som - jag behöver nya hyacinter ty de gamla äro vissna - formuleras trots allt.

eller - hur många gånger ska jag behöva fylla på detta skitdåliga strykjärn med vatten för att få fram lite hetta! - och så tänker jag borde köpa ett nytt. Inget annat. Inget smart så långt tanken når.

Blir jag rädd för mig själv, undrar jag och här får jag fundera en lång stund. Näää, jag är egentligen ganska glad att slippa mig ett tag, slippa fundera på hur jag ska formulera mig initierat om serendipitet som är ett ord jag är tvärförtjust i. Så att ni ska kunna bli lika förtjusta, om ni inte redan är det.

Slippa tycka något om folk som åker till Ullared, bara se avsnitt efter avsnitt på kanal5s play-tjänst och fundera på hur dom lyckades göra loggan med gula och blåa grejjer. Att folk inte är kloka vet jag ju redan. Inte kloka och mycket konstiga.

Men vad är egenligen skillnaden mellan Plöstligt i Vinslöv som får kultstatus och Ullared som anses fördummande. Se där, en antydan till lite åsikt åmar sig intill mig innan den lägger sig ro vid mina fötter. Och det enda den lyckas dela med sig av är ; folk verkar lika konstiga där som där.

Och där tog det helt slut. Formuleringens sköna konst och tanke-ambitionernas musa har nog och antagligen tagit semester, jullov. God Jul kära ord- och tanke- medhjälpare, passa på att vila ut vid nåt soligt ställe, lyss till hav och dricken drink. Wish I was there!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar