torsdag 3 december 2009

rimma limma det är kul ända fram till jul...


Indiska har en rolig julkalendertävling ...kolla här :
igår skickade jag in den här (inte helt lätt att rimma på halsduk ... det händer något med be-toningen):
Ullig Mullig Varm och Mjuk
För toppen på Kroppen runt hals 1 duk...
Kan detta lilla rimalster vara värt en 500 hundring ? I do wonder I do hope!
Det ligger en aning pudrigt frost på taken och det känns bra.
Jag har börjat tycka om människor i allmänhet(igen) och det känns också Bra.
Jag har blivit lätt förälskad i en ljuvligt söt Jack Russel som behöver omplaceras och jag går in och tittar på den på blocket med jämna mellanrum- 5,5 år med svartbrunt ansikte och frågan är om den är helt ljuvlig eller om den kommer tugga sönder hela lägenheten och skälla oavbrutet - min föreställning är att ha en liten pigg vän med mig överallt som jag får ta lagom mycket hand om och bygga fasta rutiner kring och balansera mina ledarenergier på helt enligt Cesar Milan - The dog whisperer...
Det är det luriga med föreställningar - ibland synkar de inte riktigt med verkligheten.
Men om jag vore ett djur så är jag nog en surikat ...tyvärr eller någon annan typ av flockapa - kanske inte en babian ...för de är så jobbigt Hierarkiska och taskiga och skall klättra i systemet och manipulera... sig blå ..eller röda ...om baken...
Jag blev helt förskräckt när jag läste om babianer och deras Gruppmentalitet och maktsystem- kunde varit en beskrivning av vilken riktigt läskig näringslivstopp organisation eller reklambyrå som helst ...
Och om jag vore en hundras så är jag nog mer Jack Russel än New Foundland - periodvis önskar jag att jag vore en whippet eller Greyhound - smal-värdig och snabb som vinden...
Det är kul att fundera kring vem man skulle beskriva sig som om man vore en maträtt eller möbel eller kvällstidning eller frukt eller tamdjur eller fisk eller klädesplagg etc...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag kanske är ett sådanthär paket - risken finns nog? :http://www.blocket.se/goteborg/Akta_pals__elvos_kostym_24906308.htm?ca=15&w=3&last=1



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar