fredag 11 december 2009

Fredagsfnys...


... jag fnyser åt förkväll på 4an - det är ju inte Bra det här jävla kvinnoprogrammet - alla fördomar om kvinnors underliga gruppmentalitet blir så oerhört uppfyllda och dess brist på schvung och energi gör mig helt utmattad - det är knappt jag mäktar med zappningen bort från eländet.

... jag fnyser åt filmtvkvällen fredagen erbjuder där tre filmer fått överkorsade fyrar i Gp-betyg - en strike i kalkon erbjudanden alltså.

...jag fnyser åt Nobelkommiten som ville styra sina gästers klädval ifråga om färg - vad är det för fel på svart - det är ju den ultimata festfärgen i combo med silver eller guld ...mmmmm snyggt- glad att min nobelfavorit var obstinat och kunde fått äntra scenen tillsammans med The Cure eller Tim Burton hur lätt som helst...snyggt ! Är hon David Smiths mamma tro eller måhända syster... I like...en garanterad Ofnys !

... jag fnyser åt Silvia som tydligen somnade under Nobelfavoritens tal - Aber Doch ... Mein godt...var det för knepigt,för mycket verklighet som fick dronningen att svimma av eller finns det kanske ett litet kunglische verkligetschip som stänger av hela härligheten när vissa ämnen bränns...

...jag fnyser åt mig själv som inte mäktade med Nobelfesten annat än korta små microbits men kemipristagaren med indiskt namn verkade vara en skön snubbe som tar kanoten till sitt jobb och lever som han lär - ekologiskt och etiskt.

...jag fnyser åt Obama som var något av det sämsta val en fredspriskommité lyckats vaska fram på hela den här överbefolkade klotet...WTF ! Nu kan ju inte Obama själv hjälpa att han blev vald men att ställa sig och försvara krig med att det ibland är nödvändigt i sitt tacktal suger ju ... Ja Jag hade fasiken också gråtit bittra saltmättade tårar, liksom MetteMarit, om jag varit där, ner på min svarta långklänning med kristallbroderier ... eller hur !

...jag fnyser åt att jag ibland fnyser och fnyser och fnyser ... imorgon skall jag vara tacksam ...vi får se hur det går ...

... men Viktorias klänning den var fin och lila precis som kyrkoåret och mina mockastövlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar