söndag 8 november 2009

att vissa poletter trillar ner...



...sent -både på dagen och i livet ...ibland.
Min polett trillade ner igår när jag ställde mig själv frågan: Vad håller jag på med ... egentligen?
Jag är nämligen en revanschsugen bråkstake, jag lider av ett slags inre tvång att ge mig in i debatter och meningsutbyte med dryga dumma tröga lata (reklamare,affärsmän,chefer) med överdimensionerade egon i små krympta huvuden som ofta tror sig vara den hemliga avkomman till gud - typ Jesus bror men utan ödmjukhet...
Och den typen av män triggar mig till att knyta min näve och ge mig in i kamper som är helt meningslösa och som jag nog inte kan vinna...
Och jag får lust till att slåss - full contact slagsmål - fight club.
Det är inte så kvinnligt precis men väldigt befriande.

Jag är helt enkelt jävligt förbannad - på dem -för de tar för sig på ett äckligt egocentriskt sätt och alla bara jamsar med hela tiden och aldrig ifrågasätter dem.

Men ...

Vem gav mig i uppgift att föra den kampen, tro ?
och
Är jag modig eller bara dum i huvudet ?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar