torsdag 19 november 2009

lilla fe lilla fe treee ... önskningar



...hon mig ge !
jahapp - då skulle jag önska mig : 1) Nytt fräscht tarmludd 2) Några fler fungerande kopplingar till min vänstra Cortex (struktur och planeringsförmåga )3) Ett par pojken- med- guldbyxorna- byxor (i det här fallet kvinnan med guldbyxorna byxor) det härliga hundralappsprasselprasslet ljudet i fickan har jag fantiserat om ända sedan Harald Hamrell var guldbyxepojke med pottfrisyr och prick på kinden i slutet av 70 talet.

Fy fan vad jag gillar pengar... att ha dem och att använda dem.

En betraktelse jag gjort är dock att väldigt många av dem som har dem (prasselhundralapparna) använder dem inte och att det är därför som de har dem i rikligare mängd än andra - ett slags trist moment 22 (miljoner) som är AS trist...
(ofta med ett slags bajsnödigt behov av att inte vilja ge ifrån sig )

Därför kunde kopplingen till mina byxor gå via de här tråkiga njugga (förstoppade) prasselsamlarna som tydligen inte riktigt har vett att fatta hur ROLIGT det är med PENGAR - att ha pengar, att använda dem , att göra andra glada genom att köpa något av dem ... en tavla, en bok, en god matbit, en fin kudde eller något annat bra eller gott eller kul eller nödvändigt eller att bjuda någon på en fika eller en resa eller en konsert eller ett fint hus eller en
...god liten fe som helt plötsligt erbjuder tre önskningar ...
pling pling pling!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar