måndag 2 november 2009

Besjälad


är borta...
Ordet har tagits bort ur SAOL
Tingeltangelmusik och danskjol och frestarinna är också borta ...
Jag tittar på SVERIGE och det är ett skojigt intressant program...nu handlar det om Tegel
och jag älskar vackert gammalt tegel...
Lika länge som vi byggt hus har det funnits tegel - maktens byggklossar.
En dag hoppas jag få bo i ett engelskt inspirerat tegelhus - det vore fint.
Jag skickar ut en önskan i Universum - poff!

Zappade in på 5ans Ullared - Robert Wells satt bland pallar av fryspåsar och spelade på sin flygel.
Vi är märkliga varelser - Homo Sapiens.
Jag tränar förtvivlat på att inte vara dömande och acceptans som en form av kärlek.
Det går riktigt pissigt dåligt.
Förlåt Sören Kirkegaard men både kanal 5 och 3 och 4 försvårar eller så kanske man/jag skall se dem som ett jättelikt Gym ifråga om konsten att inte vara dömande eller fördömande eller värderande ifråga om medmänniskorna i tv -rutan.

Jag behöver inte titta tänker jag - ser Miracondo spela i Sverigestudion och jag gör genast en konstig koppling till Björk och att musiken kändes ångest...
Jag borde ge den här inre ständigt reflekterande kritikern eller vad det handlar om semester fast då dyker hon antagligen upp i en annan skepnad ...som tvångsrolig!
Men jag klappar lite på mig själv - för det tycker Sören är viktigt- att se på sig själv med snälla goda fina ögon ...
Och imorgon är ny frääääääsch dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar