söndag 1 november 2009

olika typer av trötthet

Nr typ 1 . fysisk ...Och jag har haft mina fiffluringar på vad min senaste underliga trötthet handlat om...
Den har gjort mig skrämd - en energilöshet jag inte känt av någonsin förut eller nej ... i perioder har jag faktiskt känt av den men bitit ihop om bettskenan och pressat mig vidare i livet .
Sunt ? Nej
men alla gör det tydligen...i någon form.
Nu skall jag träffa en doktor. Nu får det fan vara nog.

Nr 2 gruppgalenskap ...För övrigt undrar jag vad det är som gör att en fotbollsmatch kan få lov att kosta miljoner extra i säkerhetsåtgärder.
11 pers som springer efter en boll och X antal som tittar på och sedan blir de kravallbenägna
- det känns så 0 f kr - Rom - Gladiatorer...

Nr 3 kommersiell media ... Ensam mamma , mammas pojke, färjan, Gekås. Klassmarkörer som börjar göra mig riktigt förbannad och trött. Har något förändras egentligen om man jämför med variteartisterna som skulle roa vid hoven.
De med makt roas av de dumma jävlarna som inte fattar att de blir utnyttjade...
Det är äckligt och jag blir trött och jag undrar varför människor inte värderar sig själva högre- att deras längtan efter kärlek är fin och borde värderas högt,inte hängas ut,inte bli till "bra TV" inte skall ingå i en sjuk mediacirkus där det sitter några i toppen av bolag som själva ALDRIG skulle vädra ut sina tjusiga familjer och hem i Äppelviken.

det finns fler trötthetsformer ...

To be continued...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar