onsdag 4 november 2009

Det blåser in, känns det som

Sitter och slöfunderar, vad göra med en ny hel dag, den är helt utan förpliktelser, den är ett tillfälle för mig att göra precis vad jag vill, den är ett tillfälle att starta nytt... och jag tänker att man ska akta sig för vad man önskar för det kan bli så.

Lyssnar på blåsten, konstaterar att det är lite kyligt här inne, tittar på mannen i tv som pratar om morronens ekonominyheter. Han har en mintgrön randig slips och ser stilig ut. Dom som läser ekonominyheter är oftast "bättre" klädda andra uppläsare, har mer slips ... vad beror det på? Kan det vara så att dom vill sända ut sina små klassmarkörer som ska hitta sina mottagare
-- Lyss nu alla ni som identifierar er med Nyheter om ekonomiska Händelser i Hela världen och där de Ekonomiska nyheterna inte är Lönebeskedet. Detta är för er!! --

Eller kanske inte, kanske är han bara modeintresserad. Och jag, en klassresenär med känsliga klass-spröt, sitter kanske med en alltför okontrollerad benägenhet att söka konspirationer. Slöfunderar vidare på heminredning. Jag borde flytta tavlorna lite, dom blev upphängda lite slarvigt och signalerar ointresse för harmoni. Det vill man ju inte. Och jag konstaterar att här skulle jag kunna sitta länge till och slöfundera och ha det gott... men herregud .. jag måste ju förvalta min inslagna önskning. Ha drivkrafter. Ja, det ska jag ha.

Så, nu är frukostkaffekoppen.. det är den stora, urdrucken, nu ska jag tända brasan, hänga tvätten, klippa ner pionens vissnade blad för att undvika missväxt nästa år och så ut i verkstan och fortsätta med mina enligt planerna planlösa idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar