onsdag 18 november 2009

En sån här dag...




Vaknade förkyld och matt.
Idag arbets- intervju i två timmar ... det är något intressant med jobbintervjuer.
Ett nytt grepp - gruppintervju med sallad - pastasallad med räkor och bröd.
7 personer. 1n från uthyrningsföretaget- 2 från företaget och vi 4 mellan jobb eller projekt eller extrajobb... och förmodligen hopp och förtvivlan...
Rekvisita:
Inplastade färgade kort med svar på frågor som : Hur ser du på att sätta upp mål ?Du slog ditt rekord i februari -vilket mål sätter du upp för mars?
Vi fick berätta om oss själva och de andra ville nog jättegärna ha arbete som telefonsäljare - de var spända o pratade mycket och omständigt ...
Det ömmar i hjärtat på mig. Jag brydde mig inte så mycket och slappnade av - ville inte ha jobbet...
Jag börjar tro att det där,annars, faktiskt är ett bra självsuggestionstrix - om du verkligen vill ha något -låtsas motsatsen.
Intala dig att det mesta egentligen är överdrivet och överskattat - bli sjukt glad när motsatsen inträffar.
Kanske har Buddisterna rätt - det är begäret som är problemet.
Till slut började det kännas fånigt och överdrivet med alla frågor och allt allvar...det var ju inte direkt hjärnkirurgi via telefon vi eventuellt skulle bli betrodda med att utföra Månd- Torsd 13.00 - 21.00...
För övrigt så har det varit en regnig dag,en blåsig dag,ett ettårsjubileum, vi köpte ett Australienskiskt vin som smakade illa,Serien Morden var bedövande overkligt långsam, Nip Tuck var kass och Debatt fattar inte jag att någon ens orkar se ...

Imorgon är en annan dag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar