onsdag 18 november 2009

Bakteriebloggen

Just nu är jag bara glad över att det inte är Virusbloggen jag skriver. Någon gång runt 1996-7 hade jag en influensavariant och jag har nog sällan varit så sjuk. Hade samma smärtor i samma ben som under mina förlossningar, vilket var en märklig upplevelse. Ett konstigt tillfälle att bli kroppspåmind om den värsta smärtan för att få den bästa presenten. Jag blev alvedonförgiftad.

Men idag har jag alltså bara en och annan bakterie i kroppen, vilket jag kan se i mitt snytpapper om ni förstår. Gick upp tidigt och påbörjade förberedelserna för att göra detta till en ultimat bakteriedag. Hämtade tidningen, kokade kaffe, riktade in tv:n mot soffan, utfodrade hunden och nu ligger jag här och lider med Maud Olofsson. Herregud vad hon kämpar. Hennes ögonbryn åker upp och ner och hon ler åt frågan hon får och svaret hon ger. Måddan Måddan det är fult att ljuga.
Medjedev är i storstan. Stormvarning i Skåne. Ja ... det är väl morronens kunskapsinhämtning via tv. Umbärligt.

En ny fråga att besvara i kommentarsfältet:
Igår kväll tittade jag på Skavlan på SVT play. Carola var med och plötsligt kände jag att jag inte är rädd för henne längre. Är hon inte längre en förprogrammerad sjungrobot med barnröst och svans? Eller är jag mindre barnslig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar