lördag 7 november 2009

utvärdering och analys av experiment

Klockan är 23.47 .. dags för kontroll

- ut i trädgården och städa upp.. jajamänsan.. allt som ska in är inne,
- ta mig an keramiken.. tja.. jo, fast jag fastnade i en sköldpadda och fågel så jag hann inte dreja..
- fika, hemma eller ute.. japp... både och .. hemma med mig själv fast i verkstan. Tog med kaffe och bulle dit.
- inte laga mat utan handla färdigmat...här slog det slint, fann mig själv lagandes lunch, en god och näringsriktig sådan.. middagen blev kylskåpshopplock.. men nog lagades det.. och det var inte helt tråkigt... missbedömning alltså..
- hålla hunden sällskap i skogen.. ja. Mitt samvete tvingade ut mig, inte så långt och länge men jag tänker att det kompenseras av att han aldrig behöver gå i koppel i den lilla skogen... Något man uppskattar om man är en fri själ, brukar jag säga till honom när han är otacksam, och så fortsätter jag med att berätta att det är eftersträvansvärt i vår tid att vara en fri själ. Han ser skeptisk ut då
- läsa bodil malmsten... icke
- jobbgrej på datorn.... nope
- städa badrum.... hahah HA HA
- slösurfa.. lite men inte som den missbrukare jag kan vara..

Tja.. jag hade väl någorlunda koll på dagen tycker jag. Åtminstone de mer lustfyllda aktiviteterna. Vad tillkom.. vad överraskade jag av, vad hade jag glömt?
Att jag lever ihop. Att det inte bara är jag som formar en dag utan i högsta grad även min kärlek. Så då får man släppa städ och gripa sig an annan sanering... ut med det svårformulerade mönsteranpassade och in med relationsfreestyling... Man får angripa det tråkiga igen och igen och igen... och .. och.. till slut kanske vi fattar. Vid 20 var vi klara för då började Körslaget och sedan en underbar film om DDR och Stasi. En nog så äventyrlig dag .. i det lilla.

I morron är det Fars dag. Vilket jag inte firar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar