måndag 16 november 2009

En melankolisk måndagsdikt om Kärlek




Idag kan jag säga

Jag älskade

Jag älskade högt rent och ärligt

Jag älskade allt vad jag kunde

Jag älskade för allt vad tygen höll

Jag älskade - jag föll

Jag älskade en oförmåga en mall en fasad

Jag älskade myten kärlek

Jag älskade Att kärlek är magiskt att känna att bli glad

Jag älskade Att Illusionen och glädjen var charad

Jag älskade Att kärlek väcker skam

Jag älskade Att kärlek bränner i dem

Jag älskade Som inte vet vem

Jag älskade Som inte relaterar

Jag älskade Som inte kan

Jag älskade historien om någon som knappast inte vann (direkt)

Jag älskade en brist, en icke verklighet

Jag älskade att alltid komma sist

Jag älskade såren som leder till sorgen som leder till ingenting

Jag älskade när Du sa jag gör så gott jag kan

Jag älskade Så gott som ingenting

Jag älskade Och du tog och tog och tog

Jag älskade Och gav och gav och gav

Jag älskade ditt svek

Jag älskade smulorna i form av kärlek

Jag älskade det som var kärleken för dig

Jag älskade Att någon ger

Jag älskade Att någon tar

Jag älskade att Någon Det var Jag

Jag älskade för allt var tygen höll

Jag älskade och älskade och älskade och älskade och föll….

1 kommentar: