torsdag 12 november 2009

mer konst i utlandet


Ser ni nåt som inte stämmer? Sprang på den här offentliga konsten i Schweiz i somras, när vi gjorde ett kort uppehåll i ett ganska tråkigt land, med dyra pengar. Men vi stannade iaf tillräckligt länge för att bli hungriga och då hamnade vi mitt i en koutställning.

Ett hav av inhägnade kor som man inte fick ta på. Och jag blev sådär politiskt och känslomässigt korrekt. TÄNK.. vilka många föreställningar vi har om vad vi tror att vi ser... tänk att man inte ska vara så snar tro att saker är det dom ser ut att vara och att döma därefter.. tänk att allt kan vara så mångfacetterat.. typ.

Ja jag vet. Lite lättköpt. Men det är väl det jag är. Lättköpt. Så fortsatte jag i kohagen och tappade lite intresset, men var fortfarande förundrad.
Över vad sponsring kan göra för kulturen...konsten och kossorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar