onsdag 4 november 2009

Titel: Utövande Existensialist (med fördomar)

... kan man ha det på sitt visitkort? I do wonder...
Men scenariot är roligt - på jobbintervjun;
- Hur skulle du beskriva dig själv, h?
- Först och främst ser jag mig själv som Utövande Existensialist...med för - domar.

Knappast troligt att någon Randig skjortmänniska med manchettknappar och utpräglad vinnarskalle som seglar till jobbet hade klappat händerna och tänkt att äntligen: här har vi en som levererar...leeeeeeevererar...!

Jag har svårt för dem - det måste erkännas - Marknadsmänniskorna!
De är ofta så outhärdligt förutsägbara i sina roller och tyvärr alltför ofta nästan avhumaniserade.
Känslor och livsfunderingar kan man ägna sig åt på lediga stunder - och efter den lilla avkopplande fredagsdrinken.
Jag förundras över att de trots sina goda inkomster verkar ha grå och tråkiga liv - inrutade som i helvetet.
Semesterresorna är oftast inte tillräckligt bra då standarden på rummen var eftersatt eller maten inte gick att äta eller något annat praktiskt-tekniskt mankelimang... men man skall inte klaga he he ...det är ju skönt att komma iväg - såklart
Deras barn uppfyller sällan förväntningarna...
De är i ständig rörelse - åker från A- till B sedan en snabb sväng till C och tillbaka till A för att hämta några av de papper som diskuterades -det är lika bra att lämna till B på en gång för då är det gjort ...
Det här berättas i förbifarten ...att nu åker jag till B och svänger inom C - käkar en snabb lunch ...behöver antagligen svänga inom B sedan igen ...det kan bli några frågetecken ang blabla ska försöka lösa dem idag så är det gjort...
Kallar till ett möte nästföljande dag där dagens möten med B och C diskuteras
Och då tänker de allra flesta att herregud va han/hon ligger i - han/hon är verkligen effektiv och duktig... hon/han är definitivt ett ämne som vd eller chef eller ledare.
Jag undrar vad den här kursen heter på Handelshögskolan - Extern Humanlogistik med intern inriktning.
Ja - det här var fördomsfullt men det får ingå i Tycker och Tänker och jag tycker definitivt att den här skaran av människor borde undersökas och vädras mer och oftare för de sätter onekligen sin prägel på vårt samhälle - på Gott och På Ont och om inte annat så har jag själv ibland dragning till den världen ... och får egenångest då mina hjul snurrar lite för sakta - jag måste fan åtminstone få det att se ut som jag har en massa 100000000 bollar i luften och åker omkring hit o dit...
Då är jag - då finns jag ...lurar jag mig ...ända ner till Skåne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar