lördag 28 november 2009

En Why Women... undrar...


Tv-fredags-kväll...
Tittar på Skavlan.
De pratar om Pumor eller cougars på engelska - äldre kvinnor som vill ha yngre "snygga" män som (sex)partners - det är kvinnor som klättrat sig uppför på samhällsstegen ... god ekonomi och de vet vilka de är och vad de vill ha så deras position - makt- ger dem den möjligheten...
Unni Drougge är med och en Norsk författarinna... Anna någonting - Berlinerpopplarna
Diskussionen är fan ta mig helt inbecill...
Varför ska människor med makt ha rättigheten att använda andra människor som objekt - för det är bara vad det här handlar om - enligt de två cougarexperterna...
Varför ska vi anta att någon plötsligt blir berättigad till att objektifiera människor (22-25 åriga snygga män med vackra kroppar) bara för att den här personen tagit sig till en viss position,tjänar xxx antal kronor om året och utövar någon form av inflytande...?
Varför är argumentet att så här har ju män gjort i alla tider...?
Varför ser Unni Drougge så konstig ut ?
Varför blir jag uppriktigt Glad av Fredrik Lindström?
Varför klarade jag inte av Monthy Phyton mannen?
Varför klarade jag inte av att Thåström uppträdde och att det kändes som förräderi ?
Varför var Jonas Gardell på så dåligt humör i Do Be do att han inte klarade av att hålla sin offentliga lite crazy-kristen- fast ovanlig-och rolig-men gay- mask?
Varför får jag ångest av Shirly Clamp?
Varför alla dessa Varför?
Om man vänder på Varför så blir det Förvar eller Röfrav...
- en riktig Röfravarkväll framför tv:n...
Idag en ny dag ... med nya friska frågor...
...och Varför glömde jag bort Mats Sundin ...nästan...???


3 kommentarer:

  1. Rövar-f .. ett helt band av dom på tv tydligen..
    Varför glömde du Mats då?

    SvaraRadera
  2. Klokt! Klokt! Misstänker att de som startade trenden var författarna till FLN-böckerna på 80-talet (Flärd, lidelse, njutning). Poängen där var ju att vända på begreppen: Rika 40-åringar som satte på unga poolpojkar. Det var 40-talisterna som började med andra ord. Dem kan vi alltid skylla på! Eller 40-talisternas män som inte var jämställda nog, så deras hustrur måste hämnas litterärt?
    Eva P

    SvaraRadera
  3. Helen :jag vet inte varför jag nästan glömde Mats - han verkade vara en reko skridskokille - det hade varit kul om Kåte Fredrik frågat Mats varför han alltid hade en pytteliten hjälm...Sedan kan man ju undra varför jag glömde Margot - helt o hållet...
    EvaP:Tack för du läser vår blogg : ) Jag är så innerligt glad över 40talistproppens existens - där finns mycket mumsigt att hugga in på och låta indignationen få flöda som ystra vårbäckar...
    I senaste numret av Amelia är det en man som tar upp ämnet Cougars och det var intressant läsning...
    Tycker det låter toppen med Piaf och vin ...

    SvaraRadera