lördag 21 november 2009

Rädsla är en sämre drivkraft...




..än Kärlek skriver Rasmus Malm i en kulturkrönika i Gp 12 nov.
Den är väldigt bra så läs den ...
Ibland blir jag Glad av kulturmänniskor, mycket för viljan till reflektion.
Jag har t o m rivit ur den och funderar på att låta den få ingå i ett collage.

Sedan läste jag om Tarik Saleh i tvådagar - jag gillar honom - har gjort ända sedan Elbyl och framåt... blev om möjligt än mer förtjust då han berättade om sin aversion mot reklambranschen och att han känner en inre avsmak varje gång han arbetat där...
Modig !(och så har han gjort en animerad dystopi - Metropia)
Och sedan tänker jag om det finns någon kvinna som jag tycker är modig och ärlig och vågar gå mot strömmen och stå upp som förebild och då måste jag verkligen börja fundera och det gör mig fan beklämd.
Var är vi någonstans ? Varför syns vi inte ?
Lydia Cacho kommer jag på och sedan ...
Ayaan Hirsi Ali kanske ...

Nej nu ska jag vila mig för jag brottas med baciller och min kropp är trött och jag hoppas komma på någon mer kvinnlig förebild annars blir jag ledsen... och rädd...
Och jag vill att kärlek skall vara drivkraft... det vill jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar