fredag 20 november 2009

Trött och sjuk


så är det ...
Min kropp värker och jag orkar nästan bara med mig själv - knappt det...
Jag har t o m ont i ögonen och bakom knäna och i höfterna.
Världen utanför får klara sig själv.
Vin var nog inte ett smart val men jag var aningen sugen.
På Tv har alla vita tänder.
så vita att mina ögon tåras eller så beror det på förkylningen... kan vara en rätt tragisk bild utifrån...ensam 45 årig kvinna framför tv med vinglas och...
blöta smärtande ögon... Eller ...
Vackert - poetiskt ! Så här verkar ju Bodil Malmsten ha det varje dag...
Kan riktigt känna hur de vita och röda blodkropparna krigar inuti.
Tänker på den franska tecknade serien om en resa i kroppen.
Jag kan se framför mig hur de var tecknade.
Det är verkligen avskyvärt att vara sjuk.
En sak är säker - jag kommer fan aldrig att drabbas av sjukdomsvinstgrejen never ever.
Nästa vecka kommer vara en glädjens vecka då tarmar skall filmas och blodprov testas och sedan skall jag äta nyttig mat utan giftigt gluten och bli frisk så det står det härliga till...
Annars kanske jag skall se över mina försäkringar - förmånstagare o dyl.
Det känns som att mina baskelusker ser ut typ såhär ...
som överst till vänster då ...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar