lördag 7 november 2009

Ett experiment

Nu gör vi ett experiment.. som ser ut så här.. jag skriver vad jag har för planer för dagen, vad jag måste göra och vill göra. Och så återkommer jag ikväll och berättar vad jag gjort.. och så gör vi en liten analys av den mänskliga viljans styrka resp svaghet.

Så, idag tänker jag / borde jag

- gå ut i trädgården och fingra på de sista grejjerna med växterna, klippa ner det som behövs, bära in krukor, ta in rosen i garaget.. trädgårdsgrejjer alltså.
- vara i keramiken en stund, ta hand om det som håller på att bli lädertorrt, övningsdreja.
- fika, hemma eller med nån utanför hemmet
- handla färdigmat till middagen för jag vill absolut inte laga mat
- hålla hunden sällskap i skogen en stund
- läsa bodil malmsten en stund
- göra en jobbgrej på datorn
- städa badrum på övervåning
- slösurfa

jag tycker lite synd om mig för det verkar inte bli en skojardag direkt, men så är jag ju inte på skojarhumör heller.

Men men man vet aldrig.. ikväll ser vi resultatet... kanske överraskar dagen mig eller jag mig själv!

1 kommentar:

  1. heja dig ! ett bra experiment...
    det är lite knäppigt att vi vänt på h1 och h2
    : )
    kram / h1

    SvaraRadera