torsdag 26 november 2009

Saker att bli glad över

  • Richard Woolf börjar också bli knubbig
  • Nån har tänt lampan ute
  • Jag måste inte gå upp kl 6, åka bil kl 7, tåg kl 8 och komma fram till ett jobb kl 9
  • Jag måste inte titta på Robinson karibien
  • Jag är inte en högpresterande typ A-person med risk för hjärtinfarkt
  • Diskmaskinen funkar
  • Man kan byta ut röd glögg mot vit
  • Jag kan hämta vatten utan att riskera bli våldtagen och lemlästad (till skillnad från kvinnorna i kongo-kinshasa)
Naturligtvis finns det oändligt mycket att vara glad över och åt. Försökte bara komma över grisarna och minnet av den lilla älgkalven som kommit bort från sin mamma och sprang på järnvägsspåret mot centrum i helgen. Med höga klövar för att inte snubbla. Vi fick ringa polisen och det var många som ringt före oss och polisen hade pratat med tågen. Det kan man vara glad över.

Och att alla i min ålder också blir äldre, med det kanske är mer skadeglädje. Jag börjar undra över om det inte egentligen är därför jag tittar på SVT ... för att förundrat och härligt glatt få utropa.. nämensevadgammalhon/hanharblivit!!! Och det allra härligaste är när jag kan fortsätta med honärjuiminålder!!!

Ja..aa.. det är saker att bli glad över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar