måndag 30 november 2009

Del 2

GP, del två. Jag läser den i genomsnitt aldrig. Och förutsätter att den inte läses av så många andra heller, så idag ska jag hjälpa er igenom den ... tänkte jag. Vad ska jag annars göra..

Första sida - SAAB -ödesdagarna... med en fin bild av en byggnad som jag antar är Saabs fabriker, i ett mörker som gör att byggnaden ser ut som den glänser i guld. Olämpligt kan tyckas, men vackert. GP har även samlat en panel som får uttala sig om dom tror att GM behåller Saab eller inte. Och på frågan om hur Saabkrisen påverkar Volvo PV sägar Måddan:
" Det är ju olika bolag, alla kinesiska bolag är inte likadana och inte alla amerikanska heller. Affärer bygger på ju alltid på att parterna kommer överens" Jaha.. ja. Jamendåfickvijusvar. Tack Maud att du reder ut detta åt oss.

Så är det nästan två sidor annonser, Kurtan samt elektronik och däremellan inklämt en artikel om att nya regler kan sänka sjukpenningen. Aj då, ännu en nyhet från det borgerliga alternativet.

Så är barn hotade av flamskyddsmedel om EU får bestämma och så kommer sporten. Zlatan kallas zuperzvenzken. He he. Hö hö.

Jag måste ändå erkänna att det är nåt härligt med att läsa den målande beskrivningen av hur målet gick till, så här dagen efter det skett: "Liten triangel på mittplan, ett öppnande pass ut till Dani Alves på högerkanten, ett inlägg mot bortre stolpen mot en framrusande Zlatan och mötte på volley - mål..." Jag ser faktiskt Zlatan framför mig - han springer och springer, väldigt fint framrusande och sportigt, liksom svävande - atletiskt på nåt sätt, nästan erotiskt...

Så är det sport, sport, sport med fler artiklar och bilder på kvinnlig sport än vad jag fördomsfullt trodde. Och "Granlund siktar mot nytt EM-guld". Ok, då vet jag.
Bordtennistabeller och resultat basketettan södra damer, innebandy, rodel och annat smått och gott. Slut.

Ville bara dela med mig av en arbetslös´s förmiddag. Det är sånt här man har tid att förkovra sig i. I morron kan jag berätta del 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar