söndag 15 november 2009

Nej Nej Nje

...jag förstår ingenting...
Upp är förvisso ett härligt ord - Uppåt Framåt ännu härligare härligast...
Men...
Filmen Upp var årets kletigaste historia - jag äcklades för första gången av en tecknad film.
Övertydlig,politisk korrekt och känslokletig.
Jag borde lyssnat på min lilla inre röst som ringde i små klockor när en av huvudpersonerna var en liten överviktig fult animerad scoutpojke.
I salongen skrattade människor åt helt meningslösa skämt - halkapåbanan humor - Usch !

Den ligger typ trea på biotoppen - tokmånga tycker att den är såååååå braaaaaaa såååå fiiiiiiiin
den haaaaar såååååå fiiiint budskap ... WTF !
Det finaste budskapet var att den var 1,40 min lång.
Min tro på människors intelligens fick sig en gigantisk törn.
Familjen Referens på platserna bakom skrattade hysteriskt åt ...ja vad ? ...allt ! För att sedan referera det som precis hade utspelat sig framför dem ... och skratta igen.
Ack ja ...
Nej - jag sticker hål på ballongen Upp - den ska Ned !
Tittar på Anni Lennox hos Parkinson och samlar ihop mig.
Imorgon är en ny dag ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar